شنبه, 6 مرداد 1403
  • تعداد بازدید : 115
next    /  3 prev
اسماعیل زاده مقدم:
ارقام گندم معرفی‌شده موسسه ، ارقامی باكیفیت و دارای تمامی ویژگی‌های مثبت
بازدید معاون پژوهش و فناوری و رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر از مركز تحقیقات كرمانشاه

 به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر به نقل از  مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه، محسن اسماعیل‌زاده مقدم، معاون پژوهش و فناوری و توحید نجفی میرک، رئیس بخش تحقیقات غلات موسسه از فعالیت‌های پژوهشی و تولید بذر مرکز تحقیقات کرمانشاه بازدید کردند.  
اسماعیل زاده با اشاره به حساسیت برخی ارقام جدید گندم به زنگ زرد و لکه باکتریایی گفت: با توجه  به شرایط اقلیمی سال زراعی جاری و بارش فراوان، محیط مناسبی برای طغیان بیماری زنگ زرد و لکه باکتریایی ایجاد شده است و در چنین شرایطی مناسب‌ترین راهکار برای کنترل بیماری، مبارزه شیمیایی است.
 
معاون پژوهش  و فناوری موسسه خاطرنشان کرد:  ارقام گندم معرفی‌شده ارقامی با کیفیت و دارای  همه ویژگی‌های مثبت از قبیل عملکرد دانه بالا، مقاومت در برابر بیماری‌ها و آفات، همچنین  کیفیت نانوایی مناسب می باشند. 

 طی این بازدید تظاهر فنوتیپی و عکس‌العمل ارقام جدید گندم آبی نان و ماکارانی ( دوروم) در برابر بیماری‌های شایع گندم همانند زنگ زرد و لکه باکتریایی مورد پایش قرار گرفت.
 
در حاشیه  بازدید از مرکز تحقیقات کرمانشاه. نشست صمیمانه‌ای با حضور بازدیدکنندگان و محققین بخش تحقیقات زراعی و باغی برگزار و در خصوص مسائل و مشکلات فعالیت‌های پژوهشی بحث و تبادل‌نظر انجام شد.

6.1.8.0
V6.1.8.0