شنبه, 6 مرداد 1403
  • تعداد بازدید : 120
next    /  2 prev
رئیس بانک ژن گیاهی ملی ایران تاکید کرد:
لازمه دستیابی به اقتدار غذایی حاصل هم‌افزایی سازمان‌های جهادی در كشور

 🖌به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال وبذر، حسن مسلمی نائینی ،رئیس جهاد دانشگاهی کشور با همراهی سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تات و هیئت همراه از موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر  ، بخش تحقیقات ژنتیک و بانک ژن گیاهی ملی ایران و نمایشگاه دائمی دستاوردهای تحقیقاتی موسسه بازدید کردند. 
بهزاد سرخی رئیس بانک ژن گیاهی ملی ایران با اشاره بر منویات رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در فلسفه تشکیل جهاد سازندگی بر هم‌افزایی سیستم‌های جهادی تأکید کرد و گفت: شاکله اصلی تشکیل جهاد خدمت به مردم است و برای دستیابی به اقتدار غذایی کشور در جهان نیازمند همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های جهادی در کشور هستیم. 
رئیس بانک ژن گیاهی ملی ایران، با تاکید بر ارزش ژن های حفاظت شده در بانک ژن گیاهی ملی ایران گفت: 65 گیاه تامین کننده امنیت غذایی جهان در ایران است که 35محصول آن در موسسه تحقیقات اصلاح وتهیه نهال و بذر مورد تحقیقات به نژادی و به زراعی قرار گرفته است. سرخی خاطرنشان کرد: سازمان تات و مؤسسات تحقیقاتی کشاورزی ضامن تأمین امنیت غذایی کشور هستند و حفاظت، صیانت و بهره‌برداری از ذخایر و منابع ارزشمند ژنتیکی کشور از وظایف اساسی بانک ژن گیاهی ملی ایران است.
 
وی افزود:  تلاش نیم‌قرن سازمان تات، سبقه تحقیقاتی ۱۰۰ ساله موسسه  و همراهی  سایر موسسات تحقیقاتی منجر به تأمین امنیت غذایی کشور شده است و خوداتکایی در 35 محصول اساسی در تامین امنیت غذایی ازجمله غلات و گیاهان علوفه‌ای حاصل تلاش شبانه‌روزی نیروهای انسانی نخبه موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر است.
 
در ادامه این بازدید روسای بخش های تحقیقاتی در نمایشگاه دائمی دستاوردهای تحقیقاتی موسسه توضیحاتی را در خصوص وظایف هر بخش وخصوصیات ارقام معرفی شده آن بخش متناسب با شرایط اقلیمی کشور بیان کردند.

6.1.8.0
V6.1.8.0