جمعه, 10 فروردين 1403
  • تعداد بازدید : 1154
next    /  4 prev
مراسم امضای قرارداد واگذاری امتیاز تولید بذر سویا رقم كتول بین موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و شركت توسعه كشت دانه های روغنی
به یمن و مبارکی شروع ماه پر فیض و رحمت رمضان، مراسم امضای قرارداد واگذاری امتیاز تولید بذر سویا رقم کتول بین موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و شرکت توسعه کشت دانه های روغنی ساعت ده صبح روز شنبه مورخه ششم خردادماه 1396 در سالن جلسات سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور جناب آقای دکتر زند ریاست محترم سازمان، معاونین محترم سازمان، جناب آقای دکتر نجفیان ریاست محترم موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، جناب آقای دکتر مقدم معاون محترم پژوهشی و فناوری موسسه، جناب آقای مهندس شادی نو مدیر عامل محترم شرکت توسعه کشت دانه های روغنی و... برگزار شد. در ابتدا جناب آقای دکتر نجفیان رییس محترم موسسه ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، در ارتباط با سابقه معرفی رقم کتول و ارزش بذری آن برای کشور توضیحاتی ارائه نمودند، همچنین ایشان بیان داشتند در راستای کاهش تصدی گری بخش دولتی، اولین هدف از واگذاری رقم به بخش خصوصی ارتقای کیفی تولید بذر در کشوراست لذا این موضوع باید بطور جدی مورد توجه شرکت های طرف قرارداد قرار گیرد و از اهداف دیگر این قرارداد برند سازی می باشد که حائز اهمیت است و در پیشرفت و اعتلای جایگاه اصلاح نباتات نقش بسزایی دارد. در ادامه رییس محترم موسسه ضمن تشکر از تمامی دست اندکاران در معرفی این رقم، خواستار معرفی و واگذاری ارقام بیشتر در بخش دانه های روغنی مخصوصا برای کلزا و هیبریدهای آفتابگردان و... شدند.

مدیرعامل محترم شرکت توسعه کشت دانه های روغنی نیز ضمن تشکر از حاضرین و دست اندرکاران معرفی سویا رقم کتول، به معرفی و سابقه شرکت در ارتباط با تولید بذر و تحقیقات سویا در کشور پرداختند.

جناب آقای دکتر زند رییس محترم سازمان ضمن قدردانی از حاضرین، مطالب ارزنده ای درارتباط با فعالیت های سازمان و زیر مجموعه آن در معرفی ارقام زراعی، باغی، مرتعی و واگذاری آنها به بخش خصوصی و نقش این ارقام در بهبود وضعیت کمی و کیفی بذر در کشور بیان نمودند.

در ادامه امضای قرارداد واگذاری امتیاز تولید بذر سویا رقم کتول بین موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و شرکت توسعه کشت دانه های روغنی انجام شد.

6.1.8.0
V6.1.8.0